poniedziałek, 13 lutego 2017

montaż

główkowałem ostatnio jak zakamuflować szpecący klimatyzator wiszący na elewacji i wpadłem na taki pomysł żebby zamiast wysojko na elewacji umieścic go przy samej ziemi tak, aby znajdował się pod ławką która go łądnie zakamufluje. Nie ma przeciwwskazań aby zrobić coś takiego? Na ziemi - to oczywiscie dobry pomysł. tzn moze nie stojacy na samej ziemi ale jesli ustawisz go około 30cm nad ziemią to pozwoli zimą spływać rozmrożonej wodzie i roztopiony lód nie zablokuje wymiennika. Odnosnie kamuflowania ławką to juz musisz sam ocenić - przepływ powietrza nie moze być ograniczony po stracisz na sprawności urządzenia. Montując na ścianie będzie stanowił mostek cieplny (punkty montażu) oraz może powodować rezonans ściany i hałas. Stawiając na podstawkach na ziemi powinno być całkiem cicho. Przy okazji zwrócę uwagę na błąd wykonawczy który niestety i mam u siebie - zbyt wysoko masz cokół. W efekcie ogrzewanie podłogowe które grzeje ścianę już chyba fundamentu - ma tylko izolację fundamentu do pokonania która widać jest cienka w stosunku do warstwy izolacji ściany. Nie wątpie ze masz w domu ciepło, przeciez pisałes ze grzejesz kominkiem. Przy grzaniu podłogą myślę że parę procent może się tracić na takim błędzie wykonawczym. Nie uważam, że masz coś spieprzone, klima jak dla mnie za nisko i nie praktycznie - czemu pisałem wyżej. Ja chodniki wyobrażałem sobie i nadal wyobrażam przytknięte do cokołu. U mnie woda i glina, przekleństwo, nie zrozumie ten kto mieszka na piachach. Co nie zmienia faktu, że chodnik bardzo mi się podoba. Klimę mam jak poniżej. Z daleka jej nie widać bo jest jeszcze przykryta ścianą. A jednostka wewnętrzna w pokoju o jakieś 7m w prawo. Cokół powinien być króciutki a zraz potem juz gruba izolacja ścianyJak chodnik pół metra od ściany, to po co mi te schody tarasu? Chodnik jednocześnie jako opaska odwadniająca. Niski cokół i dom wgląda jak kaczka z deformacją nóg i tak już krótkich. U mnie jest breja i ogólnie glina, projekt przewidywał 6 bloczków ja dałem 7 i nie żałuję. Posadzkę mam równo z cokołem a styro na nim ma 12 cm (eps120). Wrzuć fotkę swojej chaty. Zresztą dyskusja jest o klimie. Ten typ budynku wygląda beznadziejnie z niskim cokołem. Nie znasz moich uwarunkowań terenowych ani gruntowych więc nie wypowiadaj się. Dyskusja jest o mocowaniu klimy a nie o cokołach.moge wstawic ale co tu dyskutować, mam tak samo spieprzone jak i Ty z tym ze ja mam tego swiadomosc ze mam spieprzone i nie obraża mnie to. Ekipa od elewacji za bardzo nie miała pojęcia o prawidłowym wykonaniu cokołu I wyglada ze cokol tylko płytkami obłożony. Wyglada moim zdaniem dobrze no i nie traci tyle ciepła co my. Tam gdzie jest najcieplej - ponad 30C od podłogówki tam jest najsłabsza izolacja. To jest błąd wykonawczy Chodnika raczej nie bedziesz robił przy samej ścianie tylko zachowasz około 50cm odstępu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz