poniedziałek, 13 lutego 2017

zawieszenie

dom masz przepiękny co sprawia że ten klimatyzator tym bardziej psuje efekt. Im ładniejszy dom tym bardziej taka klima przeszkadza oczom (w moim odczuciu). Widać ostro się atakujecie tylko po co? mi tu chodziło o estetyke a nie od razu o sączenie jadu, relax panowie a co do klimy to nie ma wątpliwości, trzeba go jakoś mądrze zamaskować, ale żeby rzeczywiście nie naruszać jego pracy. Chodnik przy samej ścianie nie jest tak dobry bo barki masz szersze niż nogi i praktycznie 20cm chodnika przy samej ścianie i tak pojdzie na zmarnowanie bo nogi tam nie postawisz. No ale jak pogodzić fakt posiadania ładnego domu z chęcią klimatyzowania pomieszczeń? Ja chciałem jednostkę zewnętrzną z tyłu, za garażem w niewidocznym narożniku ale - za daleko od miejsca montażu jednostki wewnętrznej i jest gdzie jest. To ściana boczna, od frontu nie bardzo widać. Mógłby być niżej ale czy to by coś zmieniło? Zwłaszcza, przy murze z BK, który dosyć dobrze izoluje i niewiele ciepła przekaże z podłogówki do ściany fundamentowej (nie chce mi się wierzyć, żeby choć trochę zaizolowana ściana fundamentowa przy takim układzie zaświeciła jak na obrazkach)Bo chociaż cokołu praktycznie nie ma, to tutaj właściwie nie ma izolacji i ściana fundamentowa przejmuje ciepło od ogrzewania podłogowego i nie tylko sama odprowadza ciepło do gruntu, to jeszcze przekazuje chudziakowi. Po drugiej stronie ściany fundamentowej nie masz pomieszczenia czy grzewczego jastrychu. Masz grunt, który od pomieszczenia jest jeszcze odizolowany grubą warstwą izolacji. Co innego, jak za ścianą (czy to "zwykłą", czy fundamentową) masz pomieszczenie albo, jak na drugim obrazku, wylewkę (nawet nie koniecznie z podłogówką - ale wtedy jeszcze większa różnica temperatur się robi i większe straty ciepła). Ja w projekcie miałem 18cm gruntotermu na ściany fundamentowe i 20 cm wełny wyżej. Do tego w posadzce łącznie 22 cm wełny. Coś czuję, że wywaliłem kasę w błoto jak kazałem na składzie zwalać 12cm XPSa który na fundamenty zamówił wykonawca i ładować 15cm (nie tylko więcej m3 ale jeszcze stawka wyższa). Pod posadzkę pójdzie jeszcze 20cm EPSa zamiast tej wełny. Mam mocno mieszane uczucia - bo do gruntu będę miał lepszą izolację, niż na ścianach. A różnica temperatur znacznie mniejsza. Pocieszam się, że ewentualne docieplenie posadzki będzie trudno czy wręcz awykonalne. A ściany stosunkowo łatwo docieplić. Chociaż jak popatrzyłem na skalę i na to jak grunt świeci, to zacząłem się zastanawiać, czy ten fundament świeci dlatego, że oddaje ciepło z domu, czy dlatego, że przewodzi ciepło z gruntu, który "świeci" bardziej, niż ściana fundamentowa. A czy ten poziom hydroizolacji jest 20cm czy 60 nad gruntem - to już bez większego znaczenia. Glina nie ma znaczenia bo i tak nawieziesz ziemi pod trawnik a podbudowy pod chodnik wiec to nie wpływa. Ja z tych kamieni póki co jestem zadowolony a dzięki nim wykorzystuję całą szerokość chodnika. No ale jak pogodzić fakt posiadania ładnego domu z chęcią klimatyzowania pomieszczeń? Ja chciałem jednostkę zewnętrzną z tyłu, za garażem w niewidocznym narożniku ale - za daleko od miejsca montażu jednostki wewnętrznejm i jest gdzie jest. To ściana boczna, od frontu nie bardzo widać. Mógłby być niżej ale czy to by coś zmieniło? Na tych zdjeciach nie widać błędu w cokole ale zaraz poszukam lepszego na którym są okna do ziemi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz