niedziela, 18 marca 2018

widok

Jest sporo większe niż u Ciebie ale za to widok jeszcze ładniejszy niż Twój
Mam dylemat którą działkę wybrać, czy tę na stoku z pięknym widokiem i piaszczystym podłożem ale mocno problematyczną w budowie (droga dojazdowa była by powyżej poziomu mojej działki), dodatkowo kilka działek jest położonych powyżej, a działki są niewielkie po 10 arów więc ze 2 sąsiadów zaglądało by mi na podwórko, czy tę na płaskim terenie z mało ciekawym widokiem i z gliną w podłożu ale za to otoczony przez dobrych kolegów i mniej wietrzną. Obydwie działki mają identyczne położone strony świata. Na opcja z płaską działką, wymiana gruntu pod dom pewnie nie będzie droższa niż równanie stoku pod dom.Co do działki to twoja decyzja. Chciałem tylko podpowiedzieć, że zbocze nie musi być problematyczne. Wręcz przeciwnie, dodaje smaczku w organizacji terenu wokół domu..działka z wjazdem od zachodu, odległość od furtki do wejścia, czyli narożnika pół-zach - 6m, garaż cofnięty o jeszcze 7m, czyli od bramy wjazdowej do bramy garażowej - 13m, dzięki temu sporo miejsca na mycie samochodu itd itp, To trochę inny układ niż ja planuję. Ja będę miał wiazd na działkę od północy więc garaż wypada albo po stronie zachodniej albo po wschodniej. Mógłbym też dać od północy (ładnie by to osłoniło dom od wiatrów i chłodów) ale musiałbym zaplanować przesunięcie o te kilka metrów domu w kierunku południowym (w głąb działki), trochę szkoda mi na to miejsca na działce. W Twoim wypadku (z wiazdem od zachodu) pewnie nawet tego nie widać, że nie masz okien od północy. Dzisiaj dowiedziałem się,że na działce, którą zamierzam kupić na głębokości 1,5m śmiga kanalizacja deszczowa fi200. Na szczęści jest daleko od miejsca gdzie planuję dom  . Myślicie, że to jakiś problem ta deszczówka na działce?. Żadnej studni do tej kd u mnie nie ma. Z jednej strony nie fajne mieć coś takiego na działce bo może kiedyś zachciało by mi się np GWC lub pompę ciepła z dolnym źródłem poziomym i będzie problem,a z drugiej strony odpadnie problem z odprowadzaniem wód opadowych. Jakie jest wasze zdanie? Ta kd to problem czy nie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz