niedziela, 18 marca 2018

warunki

zbuduje swój dom i na pewno już nie popełnię wielu błędów.
Po 1,5 roku załatwiania warunków zabudowy mam je /miły sąsiad / . Będę budował mały dom i kopał obok staw 400m2.
Nie próżnowałem ,byłem stałym gościem forum ,zrobiłem rekuperator z wymiennikiem pomysłu Adama_mk ,zrobiłem własną dużą korzeniową oczyszczalnie ścieków z małym oczkiem /jako doczyszczalnia/, mam swoją wodę z własnej studni głębinowej z dużym hydroforem i filtrem .
Wybrałem mały dom szpak, po lekturze forum przedłużony o 1m -110m2 ok 290 m3.Dom niepodpiwniczony z nieużytkowym poddaszem .Lekkie zmiany w położeniu ścian działowych. Dom ma być bardzo energooszczędny . Płyta fundamentowa ,30 cm styropianu pod nią. Ścianka 3 warstwowa 18 suporex + 30 cm styropian + połówka cegły klinkierowej. Takie ściany widziałem w Niemczech i podobały mi się .  Praktycznie bez konserwacji przez dziesiątki lat .Dom bez szczytów murowanych aby izolacja ścian łączyła się z izolacją strychu / 40 cm wełna/.Na strychu połączone z dołem składaną drabinką ,dobrze ocieplone pomieszczenie na bojler 300 l, bufor ciepła 700-1000l rekuperator i ewentualnie w przyszłości odkurzacz centralny. Dach kryty blachą ciemny grafit mat . Okna i drzwi osadzone w warstwie ocieplenia.
Dom miał być grzany prądem ,ale po lekturze forum zdecydowałem się na grzanie wodą /rurki w płycie/.Doszedłem do wniosku ,że w naszym kraju nie można uzależniać się tylko od jednego żródła ciepła .Dodatkowo będzie kominek z płaszczem wodnym, a przez jakiś czas mogę korzystać z już istniejącej kotłowni /mam piec na holdzgaz i tanie drzewo/.Chcę wykorzystać Jaśkowe wynalazki i zbudować dachowy solar. Będę miał 80 m2 dachu na zachodniej stronie ,dlatego ciemna matowa blacha na dachu .Zastanawiam się tylko czy tapezowa czy blachodachówka , która lepiej będzie pracowała jako solar?
Po małej konsultacji z Adamem _mk zdecydowałem się na żwirowy wymiennik ciepła, ok 30-40 m3 kamieni. Zrobię jednak dodatkowe przejście w płycie rurami 2*125-160 gdybym kiedyś chciał PC, lub korzystać z GGWC .Będę też miał wejście z drugiej studni głębinowej, którą odkopałem robiąc porządki na działce.mam pytanie o tę oczyszczalnię korzeniową . Mam taką samą w planach ( też musi być z oczkiem bo woda gruntowa wysoko i rozsączanie jest wykluczone ) Kto był wykonawcą tej oczyszczalni ? Nie wiem czy dobrze zrozumiałam , oczyszczalnię już masz a domu jeszcze nie zbudowałeś ?

co do odzyskiwania ciepła z wody po kąpieli , po prostu pozwól wystygnąć wodzie i dopiero jak będzie zimna wypuść ją
Męczy mnie sprawa odzyskiwania ciepła z wody po kąpieli .Ja i moja Pani lubimy się moczyć i te min 200-300 l ciepłej wody szkoda. Myślę na postawieniu wanny na jakimś stopniu a pod wanną duży wymiennik ciepła typu Jaśkowe wynalazki .Chcę jeszcze wykorzystać wodę z prysznica, ale tu nie powinno być problemu.
Boję się tej budowy .Pracuje w Niemczech i często widzę jak tamte firmy , już niby z dużym doświadczeniem p.....ą robotę .A jak się  udrażnianie przykanalika chce mieć dobry dom, to nie można spuszczać fachowców z oka ,więc mój dom będzie dość długo budowany. Część prac z pomocą znajomych zrobię sam elektryka ,hydraulika ,płyta ,ocieplenie .Zaoszczędzone pieniążki to lepsze ocieplenie. A przy pozostałych pracach, muszę być ,aby nie mieć druślaka.
Proszę o wasze uwagi na temat moich przemyśleń ,teraz jeszcze można wiele zmienić ,po wylaniu płyty może być ciężko. Może mi podpowiecie jaka blachę na dach, trapezową czy blachodachówkę ,może tez macie jakieś przemyślenia w sprawie odzyskiwania ciepła z kąpieli, w domu na płycie. Coś jeszcze podpowiecie nad czym watro byłoby pochylić głowę .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz